CHEMARE către tinerimea română

CHEMARE către tinerimea română

by -
5 469

FRAŢILOR!

Dealungul veacurilor de robie neamul nostru, cu voinţa tenace a obijduitului a urmărit o stea călăuzitoare: UNIREA TUTUROR ROMÂNILOR. Conştiinţa de neam şi mândria de român ne-a înarmat mintea şi braţul. Din vieţile măcinate în lupte seculare, din sângele românilor scurs în ţărâna patriei mame idealul nostru, a luat fiinţă. Suntem astăzi stăpânii destinelor noastre!

Din faptul unirii am aşteptat ca progresul şi tăria să se înstăpânească în viaţa poporului nostru, am aşteptat ca la porţile Orientului să răsară un Stat demn de luptele şi jertfele înaintaşilor, unit şi înoit în viaţa lui de Stat puternic înlăuntru şi considerat înafară.

Realizările întârzie însă să vie.

Scăpaţi de tirania domnirilor străine n’am scăpat de tirania conştiinţelor adulterate. Viaţa noastră din zi ce trece, se îmbracă în zdrenţele ruşinoase ale sărăciei.

Ţărănimea noastră, talpa ţării şi izvorul nesecat de energii — fără sprijin material, — încărcată peste măsură cu sarcini, brutalizată de administraţie, batjocorită în alegeri, fără putinţă de a-şi vinde rodul muncii cum s’ar cuveni, este expusă unei sărăciri continui.

Funcţionărimea noastră din ce ar trebui să fie, o clasă mijlocie cu o putere socială, trăeşte într’o mizerie materială şi fără voia ei este împinsă de multeori la câştigarea pâinei neîndestulitoare prin călcarea conştiinţei şi a datoriei. Cei ieşiţi la pensie sunt lăsaţi pe drumuri cu familiile lor peritori de foame.

Armata, fala ţării şi a neamului nostru, suferă de aceleaşi neajunsuri, trăind în mizerie şi nemulţumiri.

Jaful în banul public e o dogmă, iar munca cinstită este izgonită din viaţa noastră de Stat. Legalitatea e numai o dorinţă şi domneşte în schimb bunul plac şi abuzul. Legile se votează numai pentru a fi călcate.

Întemeiatele dorinţe ale provinciilor sunt stigmatizate ca tendinţe regionaliste.

Prin silnicirea în opinia masselor a deosebirilor confesionale, neexistente în crezul poporului, se sdruncină adevărata credinţă, se înveninează sufletele, uşurându-se munca destructivă a sectelor duşmane nouă.

In loc de legalitate abuz, în loc de cinste imoralitate, în loc de muncă dorinţă de căpătuială şi parvenire, în loc de viaţă frăţească, discordie şi ura.

Peste tot domneşte nesiguranţa şi neîncrederea în viitor, iar prostituirea conştiinţelor în masse este fenomenul începutului de dezastru.

Autoritatea Statului este redusă la strălucirea baionetelor şi abuzurilor fără sfârşit.

FRAŢILOR,

Toate semnele ne arată, că trăim o epocă, ce a dus în trecut atâtea State la sbuciumări sociale, cari pe urmă au răsturnat clasele şi sistemele, cari au guvernat contra voinţei şi intereselor masselor populare.

Ne găsim înconjuraţi de duşmani, deci nu ne putem permite luxul de a guverna după metode, cari duc la dezastru. De vom dăinui în starea de azi, încet, dar sigur o familie a latinităţii îşi va găsi mormântul la porţile Orientului.

Noi credem însă în puterea de viaţă şi în misiunea istorică a neamului nostru.

Am aşteptat cu încrederea ca odată cu întregirea neamului să se înfăptuiască un regim democratic desăvârşit pe toate terenurile vieţii publice.

In faţa ultimelor evenimente politice însă, cari au izbit cu atâta brutalitate în speranţele şi credinţa noastră într’un viitor mai bun al ţării:

Nu putem sta nemişcaţi!

Nu putem sta cu braţele încrucişate la răstignirea neamului nostru.

Nu putem privi fără îngrijorare în faţa stărilor, ce se creiază cu gândul de a se perpetua în ţară, pentrucă ele produc dezagregarea sufletului românesc şi sapă inconştient groapa acestui neam sortit la o viaţă mai bună.

FRAŢILOR,

Noi vrem refacearea morală şi politică a ţării.

Noi vrem desăvârşirea unui naţionalism integral.

In loc de agitarea confesionalismului, pentru creiarea de piedestaluri şi justificări politice, noi vrem o viaţă religioasă adâncă şi armonie între confesiuni.

In loc de validitare politică prin compromisuri de conştiinţă şi oportunism, noi vrem caractere constante.

In loc de siluirea voinţei poporului, noi vrem legalitate şi administraţie cinstită.

In loc de alegeri prin violenţe şi fraude, vrem manifestarea liberă a poporului.

In loc de căpătuială politică, noi vrem validitarea elementelor cinstite din toate provinciile.

FRAŢILOR,

Generozitatea şi lupta desinteresată pentru scopuri înalte a tinerimii, a creiat progresul tuturor popoarelor. Noi, cari nu am militat în politică, avem astăzi datoria să intrăm în şirele luptătorilor adevăraţi pentru consolidarea ţării. Cei cari v’aţi făcut datoria faţă de carte şi cultură, veniţi să ne facem datoria faţă de ţară.

FRAŢILOR,

Ne cheamă la datorie figurile măreţe a înaintaşilor noştri, nemuritorii fii ai neamului de dincoace de Carpaţi, cari în vremuri grele totdeauna au ştiut să se jertfească pentru neam şi să se pună în slujba ideilor măreţe a egalităţii, dreptăţii şi a libertăţii.

Ne cheamă la datorie umbra bravilor români tineri şi bătrâni, cari în războiul mondia l-au vărsat sângele pentru înfăptuirea idealului nostru murind pentru libertatea şi unitatea naţiunii, înaintea memoriei cărora s’a închinat cu smerenie marea Adunare naţională dela Alba-Iulia. Veniţi cu toţii, tineri de bine, la luptă în rândurile noastre.

Prin unirea forţelor să dăm ajutor «partidului naţionalist» ca adevăraţii lui conducători, cari niciodată n’au părăsit steagul, să ducă la izbândă măreţele idei, salvatoare peatru neam şi ţară.

*Cluj, la 5 Aprilie 1926, (Chemarea  tinerimii române, ziar bisăptămânal al Partidului Naţional).

(Visited 81 times, 1 visits today)

5 COMMENTS

  1. Iata inca un material din perioada interbelica parca scos din realitatea de zi cu zi. Sa fie adevarat ca istoria se repeta? Bun, se repeta, dar de ce e musai in rau, partea buna a istoriei cand se repeta? Aia cand am fost si noi cu capul sus in lume? Asaaa, acum sa ma opresc un pic la comm-ul daco-romanului migrator. N-am avut rabdarea sa-l citesc pe tot pt ca am gasit o defectiune ori daca se merge in directia aia persistandu-se se ajunge la un rezultat impus ori nu liber asumat. Tangential a gasit cheia, dar doar tangential! Haideti sa vedem. Deci, eu cred ca occidentul (cu care am o relatie directa, daca se presupune ca Spania e in Occident)dezaxat si degenerat isi canta cantecul de lebada. De ce? Pai tocmai pentru ca astia si-au distrus satul si l-au transformat in orase-dormitor. Oamenii dorm la sat ca e chiria mai mica si lucreaza la oras in industrie, lasand pe seama „specialistilor” agricultura intensiva. Care specialisti cine sunt? Pai marile corporatii, imbuibate si hraparete, pe care nu-i intereseaza nimic altceva in afara obtinerii profitului fara scrupule. Rezultatul? Mergem in industrie, muncim pe un salariu din care ne cumparam produse scumpe si pline de chimicale, (spre perpetua noastra imbolnavire, dupa care apelam la medicina alopata de asemenea plina de chimicale care nu au interesul sa te faca bine ci sa te determine mereu sa cotizezi la bunastarea corporatiilor farmaceutice), pentru ca noi insine le-am lasat monopolul. Da, intr-adevar, solutia ar fi reintoarcerea la origini, dar aceasta nu se poate face cu forta, si nu oricum. Daca ii dai cuiva pamantul care vrea sa munceasca, da-i posibilitatea sa aiba cu ce. Daca ii dai cuiva pamantul care nu vrea sa-l munceasca subventionezi lenea, folosul necuvenit. Eu sunt pentru relatiile antice, sanatoase de la sat (sa urmam exemplul dacilor, care au creeat societatea perfecta) sub obladuirea bisericii. E uman ca sa nu apreciezi ceva ce primesti de-a moaca asa cum tii la ceva pentru care ai muncit sa-l ai. Societatea in ansamblu trebuie sa stimuleze munca, cinstea si bunul simt crestin, in afara de acestea vorbim in zadar.

  2. (preluat de pe pagina Mircea Batranu-cronica romania de azi)
    SANSA ROMANIEI.

    Este evident ca nici planificatele (sau spontanele)si falsele cosmetizari guvernamentale nu mai inseala nici macar populatia tarii , dovada sondajele de opinii din tara, alaturi de multe actiuni disperate ale cetatenilor (ca plecarea din tara, in masa, cu orice risc), dar si a unor indivizi politici care ori se retrag total din “business”, ori sar in caruta altor formatiuni politice, fie din teama de a fi surprinsi -la “judecata populara”- alaturi de actualii distrugatori nationali, fie sperand ca in noua formatiune li se vor sterge urmele mielior infulecati fara chitanta, si astfel vor putea continua sa dea iama prin turma nationala, fara sa plateasca, pentru distrugerile apocaliptice savarsite.In sfarsit- dar nu cele din urma – Romania a ajuns -cam de mult- la acel No Return Point ( comparabil cu cel sirian, acesta din urma armat, insa) in care singura sansa de supravietuire a acestor camarile cameleonice si perfect interschimbabile, ramane aplicarea zicalei “care pe care”, adica singura lor sansa de supravietuire(in special politica), este doar una si anume ingenuncherea totala a societatii civile cat si a structurilor de securitate si aparare, care din pacate, pana la acest punct par a fi destul de obediente mesajului explicit sau tacit al guvernarii ( care este de fapt quasiuzitata minciuna ca “toti suntem in aceiasi barca”, deci sa stam uniti impotriva poporului, a maselor care “nu stiu ce e bine pentru ele”), desi exista cateva semne ca si in aceste structuri exista grupuri care se opun acestui stil pur romanesc de a administra-romanilor- democratia, dupa caz, fie cu lingurita, fie la punga de un leu sau la sac, sau chiar cu remorca!
    Problema la care s-a ajuns si se confrunta romania ca tara, ca stat dar si fiecare cetatean in parte (mai ales plecat in strainatate permanent sau temporar)este una de imagine ingrozitoare , nemaifacandu-se nici o diferentiere intre tara, popor, guvern si cei prinsi la furat, talharit sau cersit, iar aceasta este datorata in proportie de peste 90% guvernelor postdecembriste. In sfarsit- dar nu in cele din urma- Romania a ajuns paria Europei si chiar si pe alte continente unde au ajuns romanii, evident ca nu cei cu cele mai bune intentii.
    Totusi, chiar daca starea tarii este catastrofala, aceasta poate fi invartita cu 180 de grade, pentru ca nu este o stare naturala ci este man-made, si savarsita absolut din interior, iar actiunea cea mai adecvata pentru a termina aceasta stare de lucruri, rezida in eliminarea din orice functie a acestor indivizi care “conduc” tara, iar de la acest punct va fi relativ simplu sa se refaca relatiile economice si sociale, puternic avariate in acesti ultimi 60 de ani.
    Iar in aceasta mare si extrema actiune, cel mai important lucru “dupa”, este introducerea in Romania a unui sistem de justete sociala, adica de o reala echitate economica, de la care pornesc toate celelalte aspecte ale oricarei societati, adica asigurarea oportunitatilor egale oricarui cetatean si -aici si acum- oricarui tanar ajuns la varsta de 17 -18 ani, indiferent de ce si/sau cat mosteneste de la parinti sau rude, indiferent de norocul si performantele individuale, care pe parcurs- inevitabil- vor face diferentierile naturale si inerente oricarei evolutii sociale. Aceasta este obligatia primordiala a unei societati care vrea a fi considerata umana, asigurarea universala a conditiilor unui real start, pentru absolut oricine ajunge la varsta inceperii vietii pe propiile speze. Iar aceasta nu mai poate fi reprezentata de legislatii sforaitoare pline de “umanism”fanfaronic( de fapt,farse politico-sociale) ci trebuie sustinuta printr-un venit (chiar minim), garantat oricarui cetatean roman, fie ca este barbat sau femeie, fie ca este de o etnie sau alta si de orice alta grupare, fie ca este perfect sanatos sau cu orice handicap, fie ca este general sau soldat in termen, director de firma sau paznic de noapte, rector universitar sau copil de 17 ani care a abandonat scoala, in sfarsit, indiferent de status, orice cetatean roman are dreptul ca la varsta de 17 ani(si peste) sa intre automat- prin lege- in posesia unui mijloc de productie, care-i va garanta instantaneu un minim venit( in cea mai rea ipostaza), si cu care, la 18 ani(varsta legala majoratului) , impreuna cu prietenul/prietena, sotul/ sotia, partenerul(generic vorbind) sau singur, sa poata intra in randurile membrilor societatii responsabile, cu fruntea sus si nu umilit si anxios ca nu poate sa aiba o casa, o masina si orice altceva, pentru majorul motiv ca nu are un venit garantat, care -este evident- se intampla cu precizie matematica in vremuri de crize, mai in toate tarile, iar in Romania , indiferent de circumstante.
    Intorcandu-ne la “inceputurile lumii”(iar acest lucru ar trebui sa-l stim foarte bine laudandu-ne a fi crestini, adica “sarea si lumina lumii”) notam ca de multe ori Dumnezeu a spus ca “Pamantul este al Meu”, deci ii apartine, iar omul este doar venit din pamant si se va intoarce in pamant(extrem de adevarat!), si de multe ori avem exemple biblice in care -la porunca lui Dumnezeu- oameni bogati ( cu mult pamant, indeobste) ” si-au vandut mosiile” si au facut acte de caritate catre cei nevoiasi.In sfarsit- dar nicidecum in cele din urma- prima concluzie extrem de pertinenta si naturala este ca omul nu are dreptul sa posede pamant, mai ales prea mult, si in special cand altii traiesc in saracie sau chiar mor de foame.Un alt aspect mai particular pentru Romania(dar valabil pentru inca o duzina de alte tari), este balanta excelenta intre terenul arabil (si ca un alt plus, supraexistenta a alte cateva milioane de hectare de pasuni si fanete, luciu de apa si bogatii subterane inca rezonabil)densitatea populatiei, care fac ca Romania sa aiba sansa de a fi printre cele mai echilibrate tari din lume, in special prin prisma prosperitatii individuale ( de unde cum am zis, deriva toate celelalte aspecte ale oricarei societati).
    De acea, dupa o analiza si calcule pertinente, am ajuns la concluzia ca acest mijloc de productie si subzistenta si care trebuie asigurat oricarei persoane, ESTE PAMANTUL, care la aceasta data a fost furat(din nou si prin diverse tertipuri) de cei din varful societatii foste comuniste, care s-au inhaitat cu predecesorii, cei din epoca burghezo-mosiereasca si care prin acest act, au sclavagizat-din nou- milioane de romani.
    Ca referinta istorica stim ca revolutiile au adus o oarecare imbunatatire in relatiile din societatea umana, insa pentru ca la fiecare suta de ani (sau si mai putin) a fost nevoie de o “noua revolutie”(1848, 1947, 1989), se demonstreaza ca societatea nu a fost asezata pe fagasul normal al societatii umane, asa cum sunt asezate (aproximativ) Monarhiile europene, unde este loc pentru mai bine, insa populatiile sunt atat de multumite cu statusuk actual, incat nu se mai gandesc la imbunatatiri! De inteles, insa cum am mai reiterat, Romania are sansa ca peste noapte (nu e o figura de stil) sa devina una dintre cele mai prospere natii de pe pamant si sa devina un model de urmat pentru alte tari cu posibilitati similare.
    Pentru a ajunge la acest punct este insa nevoie de un lucru numit SOLIDARITATE UMANA, o vointa nationala de exceptie, chiar daca initial multi nu vor fi de acord cu acest proiect, simtindu-se “furati” , desi in majoritate, ei sunt cei care au furat si au distrus tara.Iata detaliat ce trebuie executat, intreprins, cat mai repede posibil:
    1) NATIONALIZAREA INTREGULUI PAMANT AL TARII PENTRU O SINGURA ORA SI IMEDIATA REIMPARTIRE, la toata populatia care implineste in acea zi 17 ani si de peste aceasta varsta, a cate un ha. de pamant /persoana, in zonele cu pamant de categoria I), cate 1,1 ha /persoana in zonele de categoria II) si cate 1,2 ha/ persoana , in zonele de categoria a III-a.Acest pamant nu este distribuit fizic ( si specific) ci doar ca un certificat de proprietate, arondat la cea mai -actuala- apropriata ferma, iar din momentul respectiv, fiecare persoana va primi (bianual sau trimestrial) o (mare) parte din venitul(profitul) net al acelui hectar de pamant, fie ca acea persoana participa la munca sau nu, repartitia venitului fiind totusi efectuata in functie de aceasta participare la munca, sau nu.Pamantul (hectarul respectiv) nu se poate vinde,nu se poate cumpara,nu se poate inchiria (decat potrivit actualei legi), nu este transferabil sau obiect de mostenire(cu o singura exceptie), ci va fi proprietatea respectivei persoane, de la varsta de 17 ani, pana cand aceasta isi va da obstescul sfarsit (cu un amendament special la intrarea in perioada de pensinare), indiferent cand, la 30, 60 sau 100 ani +, timp in care fiecare cetatean va beneficia in mod echitabil de uzufructul acestui natural mijloc de productie, potrivit actualei legi , dar indiferent de statutusul sau social (operator de ferma de zece mii ha., ori zilier la acea ferma; aventurier sau cel mai devotat muncitor; angajat la o firma de electronice sau detinut in inchisoare pentru 20 de ani, etc.).O precizare devine necesara, si anume referitoare la persoanele si firmele straine detinatoare de pamant, acestea vor intra automat in acelasi regim de exploatare , statutusul lor transformandu-se in concesionare pe termen de 99 ani, iar pentru cei/cele care vor sa concesioneze pamant, de acum incolo, aceasta se va face doar pentru 50 de ani, cu drept de multipe reanoiri a contractului.
    In practica vom avea 3 categorii de proprietari, si anume:
    a) (PLANUL -A), indivizi care nu participa la munca acestui hectar, deci prestatie de ore munca “zero”, dar care vor primi 35% din venitul(profitul) net al hectarului respectiv, iar daca anul a fost bun, va fi indreptatit la un bonus de maximum un salariu MINIM pe economie. Cel mai probabil, in aceasta categorie vor intra destui(dar nu cei mai multi)cei cu slujbe bune care isi fac banii din salariile lor ( si/sau ale partenerului), si oricine cu venituri adiacente ( de la parinti, sau oricare alta sursa) dar si cei care nu vor sa munceasca, prostituatele, pestii, si oricine altcineva care se descurca , pe langa acest minim venit,
    b) (PLANUL-B) va cuprinde indivizi care sunt interesati ( sau obligati) sa faca mai multi bani, insa acestia vor trebui sa presteze(dea lungul anului) 200(doua sute) ore munca, pentru care vor primi 55% din venitul net al hectarului respectiv, iar daca anul va fi bun, vor fi indreptatiti- ca bonus- la doua salarii MEDII , pe economie, pentru ca si el/ea si-au adus contributia directa la acest succes, printr-o munca de calitate si la timp.
    c)(PLANUL -C) cuprinde deasemeni lucratori angajati oriunde in economie,si care vor trebui sa presteze in timpul lor liber 450 ore de munca/an, iar ei vor primi 75% din venitul net al hectarului lor si vor fi indreptatiti la trei salarii MEDII pe economie, daca anul a fost mai mult decat satisfacator.

    3) acest sistem vine sa rezolve total si dificila si costisitoarea problema a somajului, care greveaza fantastic asupra societatii si mai ales in vremuri de criza.In acest proiect, somajul va fi acordat pe timp de un an (cu extensiile de rigoare)si se va plati 80% din media cuantumului pe o perioada anterioara, conform cu standardele internationale, iar somerii vor intra- deasmeni- intr-unul din aceste planuri, astfel:
    PLANUL -A, in care somerul “sta acasa”, el va primi -de la stat- diferenta pana la 80% din salariu (cat i se cuvine) , dupa ce a fost scazuta valoarea venitului minim garantat, de 35%, peste care se va adauga eventualul bonus, fara nicio penalizare.Concret,(lucram cu cifre rotunde) daca un ha. de pamant va aduce un venit net de 10 mii UM, respectivul somer va primi 3.500 UM(35%).
    Daca acest a avut un salariu “bunicel” -sa zicem- de 12 mii / an, rezulta ca va trebui sa primeasca (80%) 9.600 UM din care scadem venitul garantat de 3.500, , cea ce inseamna ca agentia de somaj (adica intreaga societate , prin acest reprezentant) va plati doar 6.100 , respectivului somer- care chiar stand acasa, si daca anul a fost bun- in final va primi acel extrasalariu, ce a ce va insemna ca -per total- va castiga cu cateva procente mai mult decat daca si-ar fi incasat doar ajutorul de somaj, iar aceasta in timp ce statul(societatea) economiseste peste 20 % din cat ar datora somerului respectiv.In aceasta categorie vor intra cei cu salarii mari dar mai ales f. mari( pentru care 80% este un venit serios) sau a carui sotie/sot este inca salariata si cu un salariu bun, oricum, se poate presupune ca aceasta categorie va fi cea mai redusa numeric (cam 10% din total someri), chiar si prin prisma faptului ca- deobicei- isi pierd slujbele “acarii Paun” si nu ” cei cu mapa”, adica cei cu salarii bune.
    PLANU -B, In aceasta grupa vor intra cei cu salarii “spre jos” , cei care sunt insa decisi sa prospere, sau care din orice alte motive, vor alege acest plan.Acestia vor primi 55% din venitul net al hectarului respectiv daca vor presta 250 ore munca/an, peste care se va adauga eventualul bonus -doua salarii medii pe economie-(conditionat de rezultate) si neconditionat, respectivul somer-muncitor agricol, va primi o reducere de preturi de 25%, la 4 produse alimentare de baza (carne, lapte, etc., oua si vegetale ca fructe si legume) daca le cumpara ritmic si numai direct de la unitatea de producere la care este afiliata ferma respectiva(abator, fabrica de produse lactate), iar vegetalele direct de la ferma(cantitatile admise sunt pentru o persoana si in conformitate cu sugestiile OMS).Si aici statul va economisi,INSA MASIV, prin scaderea din cuantumul de somaj a venitului garantat, care este acum de 55%, care se va scadea din cei 80% , ajutor de somaj, iar in acest caz salariul originar este mai mic, de 9mii/an, cea ce inseamna un ajutor de somaj de doar 1.700(80% reprezinta 7.000-5.500= 1.700), adica statul (societatea ) va economisi peste 75% (!!!)/persoana, din obligatia financiara ce-i revine, in timp ce somerul respectiv va presta doar 250 ore/ an, dar in final va castiga salariul (aproape) integral, ca si cum ar fi lucrat in continuare full-time, la locul sau de munca. Deasemeni , procentul acestora se va ridica la 40% din totalul de someri.
    PLANUL- C, reprezinta sublimul unei organizari de exceptie, care in absolut toate directiile va aduce doar satisfactie si beneficii!Aici se vor include cei cu venituri mici (oarecum obligati de circumstante, deci)si cei care -pentru un motiv sau altul- vor sa prospere rapid, prin munca.Ei vor primi 75% din venitul net al hectarului respectiv, pentru o prestatie de munca doar de 500 ore/an, la care mai pot primi-ca bonus- 3 salarii medii pe economie, si neconditionat, vor primi o reducere de 50% la cele 4 produse alimenare amintite, in aceleasi conditii.Aici se vor include cel putin 50% din totalul somerilor, care -se va vedea imediat- demonstreaza cu prisosinta ca intr-o asemenea organizare este foarte bine sa devii somer! Atat pentru el/ea cat si pentru intreaga societate, binefacere care se va rasfrange si asupra lor insasi, inca o data. Deci un muncitor cu un salariu de 7mii/an (din aceasta grupa), va trebui sa primeasca 80% din acesti 7 mii, adica 5.600, insa prin aceasta prestatie de munca de 500 ore/an, el va primi ca retributie de la ferma 7.500 UM, de unde se anuleaza obligatia statului de a mai plati ajutorul de somaj, iar prin reducerea la preturile respective( la zi totalizeaza 600 UM)va castiga mai mult decat salariul originar, mult mai mult decat ajutorul de somaj! Deci un muncitor necalificat ajuns somer, va excede -prin acest sistem- salariul sau de de muncitor full-time (minim 2 mii ore /an) cu cel putin o mie UM, muncind chiar mai putin de 1/3 , raportat la locul sau initial de munca, din fabrica, etc!(Practic, 5 sute ore/an, pentru o persoana, inseamna a munci 8 ore/zi aprox. 60 de zile, sau in cuplu, 32 zile/ an! Cu atat mai putin cei din planul B. (de subliniat, aceste ore nu vor fi prestate ” la voie” ci “la nevoie” adica la discretia operatorului de ferma , care stie cand va avea nevoie de extraforta de munca, cerere pe care o va face anticipat si planificat)
    Iar pe total situatia arata dupa cum urmeaza, luand in calcul reala rata a somajului de 6% ( la o forta de munca de aprox. 10 milioane), adica 6 sute de mii de someri, care sunt distribuite in Planul A 10%, in Planul B 40% si in Planul C , 50 %, carora in sistemul anual statul(societatea) le plateste -ca sa stea acasa- cate 7.440 Um/ an si persoana, suma medie, dar care pentru cei mai multi este minima si niciodata de ajuns pentru satisfacerea necesitatilor de baza, per total aceasta suma este o suma uriasa(in orice circumstante) si anume de aprox. 4.200.000.000 (4 , 2 miliarde !!!), in timp ce prin acest program (simplu zis, umanitar dar si eficient, prin rational) primele de somaj vor fi doar de 3 sferuri de miliard, adica statul economiseste peste 75% !!!, la care mai trebuie adaugat si economiile obtinute prin scaderea drastica a lucratorilor din oficiile de somaj cat si a lucratorilor sociali adiacenti, pentru ca realul somaj, in aceste conditii- nu va mai trece niciodata de 1%!
    Cum probabil s-a si notat, acest proiect tinteste stimularea- prin plata baneasca dar si alte avantaje- a individului ajuns somer, care daca se inscrie in planul de maxima recompensa (Planul -C) , practic castiga mai mult decat daca ar fi lucrat la locul de munca originar, iar daca ne raportam la ora de munca/ salarizare, este evident ca acesta-practic- castiga triplu , in acest nou loc de munca, temporar, si muncind doar 500 ore/an!Si din punct de vedere si social nu numai pur economic, sistemul ofera imediat si permanent o supapa, o modalitate decenta de refugiu, prin care individul isi poate mentine intact venitul lunar, nefiind obligat sa recurga la tot soiul de expediente traumatizante, pentru a supravietui.Mai mult, muncitorul necalificat sau-oricum- cu perspective sumbre intr-o industrie cu prea multe denivelari(inclusiv prin supraproductie) poate ca va gasi de cuvinta ca inradacinarea ina aceasta “noua ramura”, economica,agricultura urbana, aproape singura care nu face someri, si care in acest model, este aducatoare de beneficii banesti si satisfactie personala.Acest tip de “agricultura urbana” se practica de sute de ani, chiar si in orase de peste un milion de locuitori , iar aceasta nu inseamna ca agricultura va fi tarata printre blocuri, ci ca in mijlocul a zece mii de ha. se va ridica un orasel care va avea toate facilitatile unei metropole ca New York, Toronto, Paris , Londra, etc.
    O alta parte a acestui gigantic plan se refera la construirea a cel putin un milion de ferme tip “Miraj”, care obligatoriu vor fi mixte, vor fi amenajate de o parte si alta a actualelor sosele asfaltate si a viitoarelor , cat si a viitoarelor autostrazi, pe unul sau cateva randuri, ferme care vor fi total independente energetic, ultraecologice, extrem de productive si foarte profitabile, toate aceste caracteristici provenind din constructia si amenajarea initiala, care are in vedere toate detaliile, inclusiv casa cuplului fermier, o casa tip fortareata(ca rezistenta) insa la exterior cu orice arhitectura dorita, si la un pret imbatabil.In aceste ferme, incepand cu anul doi de exploatare, folosirea ingrasamintelor sintetice(“chimicalele”) va fi redusa chiar cu pana la 70%, intrand in practica curenta foarte starvechea cotidiana folosinta a ingrasamintelor naturale, prelucrate si innobilate printr-un sistem complet originar, cea ce va duce la o competitivitate marita pe piata internationala unde s-a creat un trend , o cerere de produse ecologice, sanatoase, “organice”, in sfarsit, cat mai natural obtinute*.Aceste microunitati economice vor incorpora 2 milioane de adulti, cea ce este satisfacator pentru agricultura si economia romaneasca.In “randul doi” vor fi marile ferme unde vor putea lucra (3-4 ore/zi) cei din fermele Miraj , cei deveniti someri si oricine altcineva care vrea sa munceasca si sa faca un extravenit.Unele din aceste ferme(in timp, toate) vor fi concepute si functiona pentru proiectul “Milionarii”, despre care am mai scris, si unde -un cuplu- dupa aproximativ 5 ani poate sa aiba un venit de aprox. 1/2 milioane, cea ce paveaza drumul spre a deveni adevarat milionar.O microferma de tip Miraj, inclusiv casa cu garaj si o mica camioneta, noua, nu va depasi ca si cost, 200 mii UM cea ce presupune ca din primul an, numai cu eventuala economie de peste 3 miliarde (obtinuta ca in prezentarea de mai sus) se pot construi aprox. 20 mii ferme anual, adica 20/judet, daca reducem la normal, la 10, numarul acestor unitati administrative, actualmente extrem de bugetofage, iar daca societatea va face un mic efort**, (platit pana la ultimul leu individului dispus sa presteze o munca de calitate), se pot construi chiar cateva mii bune, de ferme/ judet, incepe a parea ca devine o problema capcitatea de constructie, pentru ca va fi nevoie si de masiva forta de munca cat si de materiale de constructii(unele neconventionale) ,echipamente si utilaje, (unele total noi ca si concept), actiune care va “percuta” in mai toate industriile si serviciile din tara.
    Aceste ferme vor fi destinate prioritar cuplurilor de tineri care vor sa munceasca intr-o agricultura industrializata si curata(fermieri “la papion”), cupluri fara venituri(de la parinti) si carora li se garanteaza (prin munca de 4/ore/zi si persoana) un venit de cel putin 1,8 salarii medii/ economie(o,9/persoana) venit care poate fi amplificat prin alte 3-4 ore de munca ,oriunde.Apoi vor fi preferati cupluri cu un singur angajat si cu salariu mic, si -treptat- pana se ajunge la cei care au -amandoi- slujbe, dar vor sa faca rapid bani, sau chiar ca hobby, insa un hobby care automat aduce si venituri importante!Calculele arata ca o asemenea ferma de 2 ha, daca este exploatata “a la carte”, poate aduce un venit net de cel putin 25 mii/an, la care se adauga un mare plus, si anume aprovizionarea alimentara cu produse de baza, pe gratis, cea ce va permite economii masive, un cuplu in aceasta postura poate ajunge real milionar in mai putin de 15 ani! (Unii au si exclamat cu deznadejde:” 15 ani !!!???, tot mai bine este cu cojocari si altii care ne dau “lana de aur”, adica 20 mii de euro, peste noapte!).Prin acest model, un cuplu tanar, de 18 ani, care munceste macar alte 3 ore/zi(oriunde) poate obtine un venit de cel putin 3 salarii medii /economie,(economisibile in proportie maxima) cea ce garanteaza 1/2 milioane, inainte de aniversarea a 30 de ani!
    Un foarte important aspect al acestei intreprinderi este “cheia” ” ferma mixta”, care trebuie sa fie o obligatie legiferata, intrucat se stie ca de pe 2 ha. de rosii(tomate), capsuni sau pepeni verzi, poti “da lovitura” intr-o singura vara, poti deveni chiar milionar, insa datoria si obligatia (si chiar interesul daca se gandeste logic)tuturor este de a crea si a avea o piata abundenta si vara si iarna, cu toate produsele alimentare, la preturi cat mai mici si cat mai putin fluctuante, iar in aceste conditii(de ferma mixta) cuplul fermier va avea asigurata o inaintare constanta in prosperitate, chiar daca lenta,si foarte important, fara stress, pentru ca pamantul este oferit pe gratis iar casa, auto si utilajele si echipamentul, vor fi platite pe termen de 30 ani, cu o dobanda minima(sub 3 %)si cu o rata anuala care sa nu exceada 20% din venitul total, net, al celor doi.Iar in acest mod, fiecare unitate poate fi taxata rezonabil, cea ce va duce la o balansare a bugetului statului, fragmentatia pamantului nemaiconstituind un motiv de nelucrare a sa, acum-dimpotriva- in acest model, vor exista extracereri pentru a obtine o asa ferma, ” la cheie”.In acest model, gradina, marele aducator de profit mare si imediat(in 3 luni de vara)nu va excede 10% din totalul fermei( 7-8% din disponibilul real) adica nu mai mult de 2 mii mp, cea ce -totusi- va putea garanta un venit de 20 mii/an,(inclusiv in conditii de grindina repetata si alte catastrofe naturale, pentru gradina), venit prin care cei doi isi subventioneaza singuri productia animaliera,care-in general- este subventionata de stat, pentru ca -asa cum s-a mai spus- este usor sa faci un milion cu 2-3 culturi preferentiale, insa pentru a mentine un litru de lapte (pret final, in magazine) la O UM/litru, si in cantitati suficiente(daca nu abundente),este nevoie de acea subventionare, pretul de cost al produselor animaliere este mult mai ridicat.Iar aceasta subventionare este practicata de orice tara, guvern, fie ca se recunoaste sau nu.
    In acest model economico-social subventionarile vor scadea mult, iar daca cineva crede-inca- ca aceasta reprezinta apogeul statului social, se inseala, este exact inver, toata populatia va fi pe propiile picioare, iar statul va avea oportunitatea sa activeze puternic intr-un sistem de sanatate universal si in alte cateva probleme de interes national.
    Totodata, incepand cu anul in curs, fiecare tanar/tanara (ajunsi la 17 si 1/2 ani) vor avea oportunitatea sa cumpere un autoturism (de mic litraj, nou sau ceva second-hand),prin elaborarea unei legi care sa dea dreptul acestor tineri sa sofeze de la 17 si1/2 ani, primele 3 luni in compania unui adult cu asigurare, iar dupa cativa ani de monitorizare, daca testul este pozitiv, varsta de sofat va scadea la 17 ani. Problema care se ridica, este ca in Romania majoritatea acestor tineri sunt saraci si nici vorba de a-si cumpara o masina, de acea respectiva lege trebuie sa stipuleze ca orice tanar care va face dovada ca a platit taxe(deci a inceput sa lucreze, sub 20 ore/sapt.) incepand de la varsta de 16 ani, va fi garantat pentru un imprumut cu dobanda scazuta(sub 5%) si termen de peste 5 ani, pentru a-si putea achizitiona cea mai ieftina masina romanesca, sau una straina, (noua sau second-hand) dar in baremul financiar oferit.In acest context, un tanar si prietena sa (care intentioneaza sa fie impreuna) vor putea sa-si cumpere o masina si sa-si inchirieze o casa sau un apartament, in special pentru ca la 18 ani vor primi si primul venit minim garantat, care poate fi (cumulat) cat un salariu bun, dar poate fi si cat 7 salarii medii pe economie, daca cei doi is “permit”(adica au determinarea) sa presteze orele necesare de munca pentru a primi 75% din venitul net pe ha., iar daca anul a fost bun, plus cele cateva salarii, ca bonus. In aceasta ultima circumstanta nimeni nu se mai poate plange ca nu are un bun start, iar acesta este modelul cel mai bun pentru a nivela- parte- din decalajele sociale, extreme in Romania.
    Mai mult, pentru a le da acestor tineri un sens real de respect, demnitate umana si prosperitate dorita si obtinuta, orice tanar/tanara ajunsi la varsta de 18 ani, vor primi de la stat( de fapt este un divident natural) un anumit gramaj-standard- de aur (chiar doar de 14 K) , cat este necesar pentru confectionarea unei bijuterii dorite, respectivii urmand sa plateasca doar manopera( aceasta masura nu se institui retroactiv).
    Aceste puncte sunt doar parti din planurile de refacere a economiei romanesti, prin care societatea se poate reforma singura, si aceasta prin reducerea diferentelor economice dintre clase, dintre indivizi, Romania avand capacitati deosebite de a asigura fiecare cetatean cu un nivel de trai mult superior celui de acum.
    Note:
    1) Cifrele folosite pot fi nu chiar aproape de realitatea actuala, insa raporturile raman, si in orice circumstanta ( cea ce este cel mai important) fiecare cetatean va avea garantat un minim venit. Este foarte posibil si probabil, ca intr-o exploatare standard(la aceasta data ar fi de exceptie) venitul net pe o asa ferma(tip Miraj) sa depaseasca si 50 mii/an si este posibil si chiar probabil ca dupa primul an de exploatare generala(multiproductie) practica sa arate ca venitul minim garantat va fi ridicat la 40%, respectiv 60 si 80%, cea ce va usura accelerarea si atingerea(si depasirea) standardelor de prosperitate vest-europene si americane(australiene, etc.) , aspiratie perfect valida si rationala, la romani.
    2) Acest proiect ar trebui sa fie foarte atractiv pentru toti tinerii tarii, de acea cer celor interesati si cu bunavointa ( apel special pentru toti profesorii din licee si facultati cat si pentru elevii si studentii care citesc acest articol)sa tipareasca acest proiect si sa-l difuzeze la toate nivelele de invatamant, incepand cu anii 2,3 si 4 de liceu, acest proiect, odata aplicat cu siguranta ca va rezolva nu numai problema economica, dar o va rezolva si pe cea demografica, tinerii avand toate motivatiile sa nu mai plece din tara.
    * a) sistematizarea, organizarea si planificarea raman primul si cel mai important pas in succesul economic, la o asa scara.
    b) datorita situatiei actuale aceste microferme nu pot intra pe capacitate maxima de productie mixta din primul an, insa-paradoxal- in acest prim an, ferma va aduce cel mai mare venit posibil, din intreaga(viitoare) istorie, iar aceasta se datoreaza faptului ca in primul an se va permite(prin natura situatiei) ca suprafata folosita pentru gradina sa fie chair de 1 ha., cea ce va aduce un profit net de- mini-minimorum- o suta mii, obligatia prpoprietarului fiind de a rambursa cel putin 75% in contul pretului fermei, cea ce practic il va apropia cu multi ani de statutul de proprietar si de drept si de fapt, pentru ca se poate aprecia ca daca aprox. 1/2 din pret este platit in primul an, restul va putea fi platit in mai putin de 15 ani, in acest fel proprietarul economisind bani prin platirea unei dobanzi injumatatite, iar-pe ansamblu- societatea va avea masa monetara(bani) la disponibil ( deci nu va trebui sa tipareasca noi bani si sa induca riscul inflationist), pe care ii va recircula in noi investiti de acest fel, pna la atingerea unei saturatii.Un alt stipulent legal, va permite proprietarului sa plateasca oricat doreste de mult ( peste cei 20% din venitul net) fara a fi penalizat, cea ce creaza inca o facilitate de a se ajunge mai repede la statutul de deplin proprietar.
    ** acest “mic efort” trebuie sa fie incordarea vointei populare si exercitarea de presiuni uriase asupra justitiei, pentru a se recupera (in cel mai rau caz) 60-70 de miliarde euro, furate de clasa politica , trecute si actuala, direct sau /si prin intermediul clientilor politici, si care-cum am mai spus- in prima instanta, aceasta tentativa trebuie facuta prin elaborarea unei amnestii nationale, in care cei deveniti bogati prin frauda, ( adica peste 90% din bogatii tarii) sa depuna cea mai mare parte din aceasta avutie furata, in contul Fondului de Reconstructie Nationala, ( preluat- ca idee- de EU ca Fond European) , urmand ca fiecare dintre acestia sa ramana totusi cu max 2, 5 milioane, pentru ca interesul general al societatii prin acest act, nu este de a saraci pe cineva si de a redistribui bogatia ca atare, ci este de a face cat mai multi reali milionari si a imbogati decent toata populatia, pe baze corecte, oneste, iar aceasta se va obtine numai creerea cadrului adecvat, adica oportunitati egale de start si asigurarea unei baze financiare solide, pentru oricare cetatean, incepand cu varsta de 17 ani. In acelasi context trebuie subliniat cat este de absurd si in afara oricarei ordini economice, ca o tara de talia si cu resursele Romaniei, sa exporte bunuri in valoare de aprox. 52 miliarde euro , dar sa importe in valoare de peste 64 miliarde, ca si cum Romania ar fi vreun sanctuar financiar si ne permitem sa cheltuim ca nababii, si nu cum este in realitate, invadata de tot soiul de banci(chiar dubioase)care manipuleaza multe aspecte ale economiei romanesti, iar acest decalaj import/export, accentueaza , creste datoria externa si impovareaza necontenit populatia; la fel, este absurd ca o tara de 18 milioane de suflete si -din nou- cu asemenea resurse, sa aiba cheltuieli (interne) de peste 61 miliarde, in timp ce la buget (total venituri, de fapt) se aduna abia 51 miliarde, demonstratia clara a unui guvern teribil de hipertrofiat si ineficient, dublat de o coruptie nemaiintalnita cat si de un sistem excelent de pus la punct, de jefuire a populatiei si devalizare a avutiei nationale.
    Revenind, cu aceste minime 50 miliarde recuperate, este evident ca acest proiect are o baza de finantare asigurata pe multi ani si la o scara mult mai inalta, si in acelasi timp pot fi declansate multe alte proiecte de mare anvergura, asa cum ar fi ridicarea unei noi capitale(proiectul Terra Nova sau Nova Alba ) cea ce ar putea constitui- moral si psihologic- adevarata ruptura de actualul regimneo-comunisto-imperialist(intern) cat si de vechile regimuri, cel comunist si cel burghezo-mosieresc, care-nu neaparat in egala masura- au fost opresive, antisociale, antiumane.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.