Si in 2016, proteste impotriva saptamanii de rugaciune comuna

Si in 2016, proteste impotriva saptamanii de rugaciune comuna

by -
0 1407

,,Gata, v-ati facut numarul?” – aceasta a fost intrebarea adresata de un jandarm aflat in serviciu, pe Dealul Patriarhiei, unui grup de crestini ortodocsi care au protestat luni, pe 18 ianuarie 2016, impotriva derularii din nou a Saptamanii de Rugaciune Comuna.

Se poate spune si asa, ignorand ironia din glasul acelui jandarm. Da, dincolo de desfasurarea de forte, inegale ce-i drept, dincolo de impunerea unor restrictii (de a nu intra in Biserica, de a nu se inchina la moastele Sf. Dimitrie, de a nu imparti cuvinte de folos), dincolo de amenintari cu amenzi, fiecare si-a facut numarul: unii pentru Hristos, altii impotriva lui Hristos, asa cum face de altfel toata Romania unii pentru spitale, altii pentru catedrale, unii pentru ora de religie, altii contra ei, unii pentru sustinerea LGBT, altii pentru casatoria formata dintre un barbat si o femeie, unii pentru ecumenism, caci acest gen de rugaciune asta promoveaza, altii impotriva ecumenismului.

Fiecare si-a facut numarul si aparent lucrurile, dupa aceasta, nu s-au schimbat cu nimic: saptamana de rugaciune comuna continua nestingherita exact la fel ca si in anii trecuti, iar ,,protestul’’ celorlalti va continua, de asemenea, sub diferite forme.

Doar aparent. In realitate insa, adica in plan duhovnicesc, important este ca flacara neamului romanesc crestin ortodox, cu adevarat in dreapta credinta, nu s-a stins, ci lumineaza. Grav ar fi fost sa nu existe niciun picior de bucurestean care sa blameze aceasta erezie, care sa nu lacrimeze si acum la gandul ca particele din Sfintele Moaste ale Sf. Epictet si Astion au fost daruite tot in cadrul unei saptamani de rugaciune comuna, in 2010, papistasului Dr. Ioan Robu, arhiepiscop mitropolit de Bucuresti…

In plus, s-a mai intamplat ceva: la coborare de pe Dealul Patriarhiei, dupa ,,protest’’, un alt jandarm, de data aceasta fara niciun pic de ironie, a intrebat, dupa ce a citit un mesaj scris pe un tricou, – ,,Dar, de ce sunteti impotriva ecumenismului? Ce e rau in asta?’’.

Sigur ca pentru unii astfel de intrebari nu inseamna nimic. Insa, tot in plan duhovnicesc, trebuie spus ca, ,,miniprotestul’’ nu doar ca a tinut flacara neamului ortodox roman aprinsa, ci a inceput sa incalzeasca si inimile prin acel simplu ,,De ce?’’. Atat timp cat nu exista ignoranta si se mai pun intrebari, se pot da raspunsuri, iar Adevarul iese la lumina si atunci nu mai e vorba de un monolog, ci de un dialog, ceea ce inseamna ca dintr-o data suntem mai multi.

Prin urmare, de ce suntem impotriva ecumenismului?

  1. CANOANELE APOSTOLICE

CANONUL 10 apostolic (OSÂNDIREA COMUNIUNII CU CEI AFURISIŢI).
Dacă cineva s-ar ruga, chiar şi în casă, împreună cu cel afurisit (scos din comuniune), acela să se afurisească.
(11, 12, 32, 45, 48, 65 ap.; 5 sin. 1 ec; 2 Antioh.; 9 Cartag.)

CANONUL 45 apostolic (OPRIREA COMUNIUNII CU ERETICII)
Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s-a rugat împreună cu ereticii, să se afurisească; iar dacă le-a permis acestora să săvârşească ceva ca clerici (să săvârşească cele sfinte), să se caterisească.
(10, 11, 46, 64 ap.; 2, 4 sin. UI ec; 6, 9, 32, 33, 34, 37 Laod.; 9 Tim. Alex.)

CANONUL 46 apostolic (TAINELE ERETICILOR NU SUNT TAINE)
Poruncim să se caterisească episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Căci ce fel de împărtăşire (înţelegere) are Hristos cu Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu ne­credinciosul? (II Cor. 6,15).
(47, 68 ap.; 19 sin. I ec; 7 sin. 11 ec; 95 Trui.; 7, 8 Laod.; 1, 47 Vasile cel Mare)

CANONUL 47 apostolic (BOTEZUL VALID NU SE REPETA)
Episcopul sau presbiterul dacă ar boteza din nou pe cel ce are botezul cu adevărat sau dacă nu ar boteza pe cel spurcat de către eretici (cei fără credinţă adevărată), să se caterisească, ca unul care ia în râs crucea şi moartea Domnului şi nu deosebeşte preoţii adevăraţi de preoţii mincinoşi.
(46, 49, 50 ap.; 8, 19 sin. I ec; 7 sin. 11 ec; 84, 95 Trui; 32 Laod.; 48, 72 Cartag.; 1, 47, 91 Vasile cel Mare)

CANONUL 64 apostolic (OPRIREA COMUNIUNII CU NECRESTINII ŞI ERETICII)
Dacă vreun cleric sau laic ar intra în sinagogă (adunarea iudeilor sau a ereticilor) spre a se ruga, să se şi caterisească şi să se şi afurisească.
(7, 45, 70, 71 ap.; 11 TruL; 1 Antioh.; 6, 29, 33, 37, 38 Laod.)

______________________________________________

CANOANELE SINODULUI DIN LAODICEEA

Can. 6 Laod. 343 – Ereticii să nu intre în biserică:
Nu este îngăduit ereticilor să intre în casa lui Dumnezeu dacă stăruie în eres
[Apostolic, can. 45, 65]
TÂLCUIRE- Nu sloboade canonul acesta pe eretici să intre în Biserica lui Dumnezeu, cea de ortodocşi ţinută, dacă nu vor a se întoarce şi stăruie în eres. Vezi şi cel apostolesc 45.

Can. 31 Laod. 343 – Este oprită căsătoria cu eretici:
Cu nici un eretic nu se cuvine a încheia căsătorie sau a se da fiii sau fiicele după eretici, ci mai ales a-i lua dacă ar făgădui că se fac creştini

Can. 32 Laod. 343 – Binecuvântarea ereticilor nu e binecuvântare:
Nu se cuvine a primi binecuvântările ereticilor, care mai mult sunt absurdităţi decât binecuvântări

Can. 33 Laod. 343 – Se opreşte rugăciunea cu ereticii şi schismaticii:
Nu se cuvine a ne ruga împreună cu ereticii sau cu schismaticii

Can. 34 Laod. 343 – Martirii ereticilor nu sunt martiri:
Nici un creştin nu se cuvine să părăsească pe martirii lui Hristos şi să se ducă la pseudomartiri, adică la ai ereticilor sau la cei ce mai înainte au fost eretici; căci aceştia sunt străini de Dumnezeu. Deci cei ce se vor duce la dânşii să fie anatema.

Parintele Ilie Cleopa spunea tot despre ecumenism: ,,Noi ortodocsii suntem putini, dar suntem Biserica intreaga. Noua nu ne lipseste nimic! Noi n-avem ce imprumuta de la protestanti, dar nici de la catolici sau alte secte’’.

 

 

 

(Visited 493 times, 1 visits today)

NO COMMENTS

Leave a Reply

Cod de verificare * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.