Evaluarea vânzărilor de avioane militare de atac la nivel mondial pentru anii...

Evaluarea vânzărilor de avioane militare de atac la nivel mondial pentru anii 2000

by -
0 448

Potrivit unui raport al Institutului Internaţional de Cercetare pentru Pace de la Stockholm (SIPRI), avioanele de luptă au făcut obiectul a circa o treime din tranzacţiile cu armament realizate în perioada 2005-2009.

Potrivit documentului principalii vânzători de avioane de luptă noi pentru perioada 2000-2009 sunt:
– Statele Unite: 546 de aparate noi modelele: F-15E, F-16C, şi F/A- 18E;
– Federaţia Rusă: 502 avioane noi modelele: Su-30MK/ Su-35;
– China: 115, avioane modelul F-7, JF-17, J-10, JH-7
– Franţa: 97 Mirage;
– Marea Britanie 51
– Suedia 37: JAS Gripen
– Germania 15
– alţii: 13

În ceea ce priveşte avioanele second hand situaţia este următoarea:
– Ucraina: 98
– SUA: 81
– Rusia 48
– Franţa 37
– Israel 23
– Germania 14
– Altii 284 (Belarus, Belgia, Bulgaria, Cehia, Georgia, Iordania, Kyrgyzstan, Libia, Olanda, Polonia, Singapore, Slovacia, Africa de Sud, Spania, Elveţia, şi Venezuela)

Lista cumpărătorilor cuprinde 44 de state. India (115 avioane), Emiratele Arabe Unite (108) şi Israelul (82) au fost principalii cumpărători de avioane militare, cu o treime din totalul achiziţiilor în domeniu la nivel mondial.

Alţi cumpărători importanţi, precum Grecia (51), Polonia (48), China (45), Coreea de Sud (40), Algeria (32), Bangladesh (16), Iordania (36), Pakistan (23), Siria (33), Venezuela (24) sau Yemen (37).

Parte bună dintre aceştia se află în regiuni afectate de “grave tensiuni internaţionale”.

SIPRI avertizează că aceste aparate reprezintă, din cauza armamentului din dotare, o importantă ameninţare la adresa stabilităţii mai multor regiuni de pe glob. “Aceste avioane oferă ţărilor care le deţin capacitatea de a ataca statele vecine”, atrage atenţia Siemon Wezeman, responsabilul SIPRI pentru programul privind tranzacţiile cu armament.

sursa: SIPRI via www.militar.infomondo.ro

(Visited 129 times, 1 visits today)

NO COMMENTS

Leave a Reply

Cod de verificare * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.